Min kost - Frukosten.

Okej, okej, okej.
 
Kosten. Vi tar väl tag i den då.
 
Det är väl främst det här att jag vill äta mer. Alltså mer regelbundet. Så jag orkar mer och vilket gör att träningen kan ge lite mer resultat. Hoppas jag.
För just nu är det väldigt fuskigt. Lite mat och sällan. På veckorna alltså. För på helgerna då slukar jag ju allt jag kommer över. Jag är en sällskapsätare, helt enkelt. 
 
Så ska vi börja med lite frukostförslag?
 
Kvarg!
Ja, som alla andra. Men jag åt mig lite less på det förut. Det är ju trots allt inget annat är ruskigt syrlig och tjock yoghurt. Men! Räddningen är att ha i lite vaniljpulver (sån där riktig, you know) och lite, lite honung. Ja, det är ingen diet jag ska börja med, honung är okej. Man måste stilla sockermonstret lite. I detta kan man sedan slänga i cashews eller passionsfrukt eller nått annat av smakvärde. För att lattja till det lite.
 
Gröööt!
(Läs det gärna på göteborska, det gör livet lite lättare) Ja, där har vi något. Denna välsignade sörja som bara växer och växer i munnen och sedan fyller ut magen så att nästan står sig på det i upp till ett jordsnurr. Havregrynsgröt på fibergryn som man knäcker ett ägg i under uppkokning. Och så slänger man i lite bär eller frukt. Och kokosolja, det är ju bra grejer. Är man riktigt cool och vill ha såväl extra proteiner som smak slänger man i lite proteinpulver också.
 
Ägg!
Koka dem, stek dem, .... Ja, något av de två alternativen är väl att föredra.
Vispa ihop med lite mjölk och scrambla de små liven, festa till det med lite skinka eller tomat eller spenat eller vad vi vill. Oändligheterna är möjliga, people! Och sen då så så kan vi koka dem bara och äta dem knappt skalade över diskhon. Slafsigt och stressigt, bara de hittar ner i magsäcken.
 
Proteinbröd!
Ja, kanske inte så ofta, men tre alternativ så här långt känns ju ändå inte tokfestligt, så jag tänker mig att man ibland vill ha en macka istället. Så proteinbrödet var ju gott och passar bra. Kanske med avocado på eller rökt kalkon och en paprika skiva. Mmmm, love in my tummy.
 
Smoothie!
Mixern har fått vila länge nog nu. Jag tänker mig fruktiga smoothies, gröna smoothies, krämiga smoothies! Här sätter endast fantasin gränser, bara man ser till att göra dem mättande så man står sig fram till tiofikat. För alla tiofikar väl? Nu gör alla det.
 
 
Ja, här ovan blir det svart på vitt. Inga ursäkter alltså. Frukost finns i flera skepnader och ska härmed intas. Lite tända ljus och apatiskt morgonstirrande vid matbordet får bli den nya rutinen. Då är det bestämt.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: