Bot och bättring.

Det är panik nu. Eller har väl varit en längre tid.
Jag och  min hälsocoach, Pauline, sa här om dagen att det är svårt att vara pepp för träning och mat just nu. Det tar emot mer än vanligt fast det borde vara tvärtom i och med att vi går mot ljusare tider. Och vi kan väl säga att det är sjukt svårt. Sjuuukt svårt.
 
Här i veckan var äldsta systerdottern och praktiserade på mitt jobb och sov över. Hon tyckte att det var läge för tacos och pizza och så skulle hon ju fylla år så då måste vi ju köpa godis också. Mitt i veckan. 
Och min kropp känner att jag fuskar och ger svar direkt. Huden är sjukt tråkig och magen börjar bli mjukare och så kallat mysig. Och förkyld blir jag stup i kvarten.
Inte okej.
Först började jag kolla ansiktsbehandligar och funderade på att boka in en dyr sak för att liksom få känna mig lite mer fresh, men så insåg jag att det bara var quickfixes jag letade. Tråkigt nog måste jag ju gå djupare.
 
Därför googlas nu detox. Kanske inte nån extrem sak (vilket säkert skulle behövas) men saker som kan vara utrensade och byggas på en bra grund. Just det, måste ju bygga upp den bra grunden också...
Mycket måste göras, men det är ju onödigt att skjuta på det. Ska bara äta upp den där godispåsen jag köpte tidigare idag först...
 
 

Kommentera här: