Varför?

Jag har tränat regelbundet en längre tid och man kan väl säga att det går sakta men säkert.
För ett tag sedan undrade jag vad jag höll på med. Det är trots allt inte så många som pinar sig igenom ständig träningsvärk och timmar av apatisk stirrande medan armarna sliter och drar i diverse maskiner, så varför ska jag?
Ger det verkligen någonting?
 
Jag tänker tillbaka på min fysik och kroppskänsla för ett par, tre år sedan. Visst så vägde jag mer och orkade mindre när jag verkligen tänker igenom saken, så nog har jag fått resultat. Det blygsamma resultatet är förstås en liten glädje i det hela, men den riktigt boosten kom häromdagen när jag tvingade iväg mig på ett pass jag egentligen inte alls var så sugen på.
Jag stod där och iakttog min hållning när jag körde en ryggövning och kände mig nöjd med att jag lyckades bra med den. Att ryggen var rak och övningen var kontrollerad. Då kom insikten över att jag faktiskt gått till gymmet den här dagen. Att jag faktiskt tagit mig dit så många gånger utan att ge upp.
Jag har nämligen ett obestämt antal uppstarter av "Nya liv" bakom mig. Sådana ryck som varat i två veckor på sin höjd. Ett fåtal av dem kanske nosat på månadsstrecket, men inte längre än så. Men den här gången har jag alltså tagit mig över den spärren med råge. Det finns hopp om mig, med andra ord.
 
Jag är inte extrem på något sätt. Försöker äta hyfsat hälsosamt men unnar mig både det ena och det andra, speciellt på helgerna. Tränar gör jag i snitt fyra till fem gånger i veckan. Väldigt lite kondition då jag tycker att det är roligare med styrka. 
 
Anledningen till den här bloggen är att jag själv ska kunna reflektera lite mer över min träning. Bolla teorier och resultat med mig själv för att känna efter på ett bättre sätt vad som fungerar och inte. Och så kanske det blir lite peppande att kunna se tillbaka och se de gånger det gick bra och de gånger motivationen svackade för att inse att upp- och nergångar är återkommande och inget att haka upp sig förmycket på. Och för att jag inte ska skriva om så mycket träning i http://fridasusannaj.blogg.se
 
Bloggen får heta merstark.blogg.se för att någon annan jävel har tagit namnet starkast, trots att det inte gjorts ett enda inlägg i den och den startades 2009. MEN JAG ÄR INTE ALLS BITTER ÖVER DETTA, NEJDÅ.
 
Vi provar detta. Så får vi se.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

HEJJA SANNA!!

Svar: YEEEEY, TACK!
Susanna Jonsson

Kommentera här: